Rozšírili sme ponuku podujatí pre verejnosť

 

Z noviniek sme zaviedli zapojenie sa do kampane Do práce na bicykli, konferenciu s workshopom Mestský cestovný ruch, Envirojadzu mestom, Cykloraňajky. Spolu s mestským Múzeom Janka Kráľa sme pripravili animačné programy – Nechaj sa zlapať, Nechaj sa zlákať. V roku 2018 sme zrealizovali Infofest – cestovateľský festival a približne stovku podujatí  v rámci Mikulášskeho leta. V spolupráci s Oblastnou organizáciou cestovného ruchu Region Liptov pribudol náučný chodník a cykloprístrešok na Háji, destinačnú obchodnú centrálu Enjoy Tatras pre vzdialenejšie trhy či podujatia rôzne podujatia ako Liptov Fest. Nechýbala prevádzka City busu, ktorý priváža návštevníkov do centra mesta.  S Občianskym združením Živé námestie a prevádzkovateľmi obchodov sme pripravili informačné letáky pre letnú sezónu. Nastavili sme jednotné pravidlá pre vystavovanie tovaru a reklamy pred obchodmi v centre mesta.

(roky 2017 - 2018)

 

Vytvorili sme prehliadkové trasy 10 naj historického centra, Mikulášske tradície, Prvenstvá mikulášskeho turizmu a 730 rokov Liptovského Mikuláša. Zabezpečili sme prehliadky kostola sv. Mikuláša s odborným výkladom sprievodcu. V centre mesta pribudla bezplatná wi-fi zóna a pripravili sme aj mobilnú turistickú aplikáciu Liptovský Mikuláš, taktiež sme vydali letnú a zimnú verziu propagačného materiálu Sprievodca atraktivitami mesta, organizovali konferencie s workshopom Mestský cestovný ruch. Od polovice decembra 2016 sídli informačné centrum v nových reprezentatívnych priestoroch, ktoré sú adekvátne mestu, ktoré patrí medzi najnavštevovanejšie na Slovensku.

 

Zorganizovali sme nosné podujatia na oživenie centra mesta a prilákanie návštevníkov v letnom období ako Stoličné dni či Mikulášsky jarmok a Vianočné trhy. Noc plná hudby na námestí, do ktorého sme zapojili podniky v centre mesta, má názov Street music night. Po rokoch sme oživili Švábkafest, ktorým sme na námestie prilákali stovky návštevníkov. Švábkafest je oslavou zemiakarskej tradície v Liptove, ktorá je spojená s kultúrnym program a uvedením do života loga Občianskeho združenia Liptovské droby.

 

V rámci Mikulášskej pohody sme zorganizovali Stredoeurópsky pohár silných mužov s kultúrnym programom a zábavou pre deti. Samospráva sa aktívne zapojila do kampane Európskeho týždňa mobility – využili sme na cestu do práce bicykel alebo hromadnú dopravu, v rámci kampane sme zorganizovali Envirojazdu mestom a akciu pre deti Spoznajme náš cyklochodník.

 

Zorganizovali sme odbornú vzdelávaciu konferenciu, stanovili sme stratégiu a vytvorili produkt pre rodiny s deťmi. Pre obyvateľom sme pripravili súťaž O najkrajšiu vianočnú výzdobu s atraktívnymi cenami. Naša invencia pokračuje aj v iných projektoch - v marci 2016 na Námestí osloboditeľov odštartovala Fan zóna, priame prenosy zo Svetového pohára v Jasnej s doplnkovými podujatiami. Vyše tisíc motorkárov z 25 krajín sveta sa prvý raz prezentovali na Slovensku a práve v Liptovskom Mikuláši v rámci podujatia FIM Rally Liptov 2016.

 

V januári 2016 sme vytvorili Centrálny kalendár podujatí, na webe mikulas.sk nájdu obyvatelia a návštevníci jedným kliknutím všetky akcie, ktoré sa v meste konajú. V septembri 2016 sme sa podieľali na atraktívnom priamom prenose JOJka v meste. V roku 2016 sme potvrdili za partnerské mestá Michalovce a Bačku Palanku. Od zimy 2016/2017 sme zaviedli City Bus, ktorý zváža raz týždenne návštevníkov z Jasnej do centra mesta (kde je pripravený kultúrny a spoločenský program). Ide o ďalší príspevok k oživeniu historického jadra.
(roky 2015 - 2016)

 

Podpora rozvoja cestovného ruchu

Za uplynulé roky sa z Liptova stalo dôležité centrum cestovného ruchu. Práve podpora miestnej samosprávy v tejto oblasti pomôže skvalitniť služby a infraštruktúru v Liptovskom Mikuláši. Primátor Ján Blcháč inicioval vytvorenie Klastra Liptov – združenia cestovného ruchu s víziou vybudovať z Liptova európsky rozpoznateľnú destináciu cestovného ruchu. Cieľom Klastra je zviditeľniť Liptov ako región a zvýšiť do roku 2013 jeho návštevnosť na dvojnásobok počtu návštevníkov z roku 2007.

 

Mesto sa snaží zabezpečovať trvalý rozvoj mestského cestovného ruchu budovaním jeho atraktívnej ponuky a zabezpečovaním jej propagácie. Pripravili sme moderný dizajn informačných propagačných materiálov a vydali  informačného sprievodcu pre turistov Bedeker, ktorý vyšiel aj v poľskom jazyku. Nový prehľadnejší vzhľad dostala aj naša mestská webová stránka. V časti návštevník prezentuje v troch jazykových verziách turistické atrakcie mesta a regiónu.

(roky 2007 - 2010)